סוגי גימורים שונים והשפעתם
top of page

סוגי גימורים שונים והשפעתם

הגימורים מהווים בעיקר מראה קוסמטי. אך יש שיגידו שחלק מהגימורים עוזרים ללהב "לשחרר" מהירקות או שאר החומרים הנוטים להידבק על צד הלהב בחיתוך.

הגימורים הם ה-"חותמת של הנפח" כך שאף סכין אינה דומה לשנייה. כמו חריצה של אופה בלחמי מחמצת!

ישנם 5 גימורים עיקריים בהם אנו נמצא לפעמים שילובים של שניים או שלושה מהם.


נציג את הגימורים לפי שלבי ההכנה שלהם:


גימור Kurouchi קורואיצ'י – מתורגם מיפנית ל"גימור נפח" זה למעשה השלב הראשון כאשר הנפח משאיר מראה מחוספס הנראה כמו פרויקט שאינו הסתיים עד הסוף. המראה הזה אהוב אצל רבים המעדיפים את ההרגשה האותנטית של הסכין היפנית המסורתית.









גימור Nashiji נשיג'י – הנשיג'י הוא הגימור הבא בשלבי הגימורים, התוצאה הזו מתקבלת אחרי ליטוש של גימור קורואיצ'י, שמשאיר מראה אותנטי של סדקים קטנים בלהב. הנותן אופי עדין של זמן שעבר.










גימור Polished חלק – בדיוק איך שנשמע, ככה. הגימור האחרון בשלבי ההכנה המתאפיין בגימור חלק עד מבריק.











גימור Damascus דמשק – כפי שנאמר [במדריך האולטימטיבי לבחירת הסכין

המושלמת] ישנם נפחים המחשלים שתי פלדות שונות בצורת למינציה ומקפלים עד שמגיעים לדפוס מהפנט של גלים. הגימור הזה הינו אסתטי בלבד ולא משפיע על הביצועים של הסכין.








גימור Tsushime טסושימה – כאן הנפח משאיר סימני פטיש ייחודיים בעבודת יד. לכל נפח יש סימנים שונים המאפיינים את עבודתו ואופיו. נפחים רבים נוטים לשלב את גימור הטסושימה עם גימור חלק או גימור קורואיצ'י ואפילו משלבים גימור דמשק! יש אומרים שמכות הפטיש עוזרים משמעותית לשחרר חומרים הנוטים להידבק ללהב בעת חיתוך וקיצוץ.








למעבר לקטלוג הסכינים שלנו - לחצו כאן



bottom of page